NAUCZANIE ZDALNE 

Zapraszamy również na stronę facebook naszego przedszkola

 

*****

Drodzy Przedszkolacy!

Propozycja dla Was wersja znanej piosenki "Kaczor Donald farmę miał" po angielsku. Zachęcam Was do obejrzenia filmiku i powtarzania słówek: nazw zwierząt mieszkających na farmie. Pozdrawiam Was bardzo serdecznie🙂

https://www.youtube.com/watch?v=5oYKonYBujg

...

*******

Drodzy Rodzice Żabek, Drogie Żabki🙂

Zadania dla Was "Żabeczki" na jutro:
1. Zaczynamy od wiersza Juliana Tuwima "Ptasie Radio".

Julian Tuwim

"Ptasie radio"

Halo, halo! Tutaj ptasie radio w brzozowym gaju,
Nadajemy audycję z ptasiego kraju.
Proszę, niech każdy nastawi aparat,
Bo sfrunęły się ptaszki dla odbycia narad:
Po pierwsze - w sprawie,
Co świtem piszczy w trawie?
Po drugie - gdzie się
Ukrywa echo w lesie?
Po trzecie - kto się
Ma pierwszy kąpać w rosie?
Po czwarte - jak
Poznać, kto ptak,
A kto nie ptak?
A po piąte przez dziesiąte
Będą ćwierkać, świstać, kwilić,
Pitpilitać i pimpilić
Ptaszki następujące:

Słowik, wróbel, kos, jaskółka,
Kogut, dzięcioł, gil, kukułka,
Szczygieł, sowa, kruk, czubatka,
Drozd, sikora i dzierlatka,
Kaczka, gąska, jemiołuszka,
Dudek, trznadel, pośmieciuszka,
Wilga, zięba, bocian, szpak
Oraz każdy inny ptak.

Pierwszy - słowik
Zaczął tak:
"Halo! O, halo lo lo lo lo!
Tu tu tu tu tu tu tu
Radio, radijo, dijo, ijo, ijo,
Tijo, trijo, tru lu lu lu lu
Pio pio pijo lo lo lo lo lo
Plo plo plo plo plo halo!"

Na to wróbel zaterlikał:
"Cóż to znowu za muzyka?
Muszę zajrzeć do słownika,
By zrozumieć śpiew słowika.
Ćwir ćwir świrk!
Świr świr ćwirk!
Tu nie teatr
Ani cyrk!

Patrzcie go! Nastroszył piórka!
I wydziera się jak kurka!
Dość tych arii, dość tych liryk!
Ćwir ćwir czyrik,
Czyr czyr ćwirik!"

I tak zaczął ćwirzyć, ćwikać,
Ćwierkać, czyrkać, czykczyrikać,
Że aż kogut na patyku
Zapiał gniewnie: "Kukuryku!"

Jak usłyszy to kukułka,
Wrzaśnie: "A to co za spółka?
Kuku-ryku? Kuku-ryku?
Nie pozwalam, rozbójniku!
Bierz, co chcesz, bo ja nie skąpię,

Ale kuku nie ustąpię.
Ryku - choć do jutra skrzecz!
Ale kuku - moja rzecz!"
Zakukała: kuku! kuku!
Na to dzięcioł: stuku! puku!
Czajka woła: czyjaś ty, czyjaś?
Byłaś gdzie? Piłaś co? Piłaś, to wyłaź!
Przepióreczka: chodź tu! Pójdź tu!
Masz co? daj mi! rzuć tu! rzuć tu!

I od razu wszystkie ptaki
W szczebiot, w świegot, w zgiełk - o taki:
"Daj tu! Rzuć tu! Co masz? Wiórek?
Piórko? Ziarnko? Korek? Sznurek?
Pójdź tu, rzuć tu! Ja ćwierć i ty ćwierć!
Lepię gniazdko, przylep to, przytwierdź!
Widzisz go! Nie dam ci! Moje! Czyje?
Gniazdko ci wiję, wiję, wiję!
Nie dasz mi? Takiś ty? Wstydź się, wstydź się!"
I wszystkie ptaki zaczęły bić się.
Przyfrunęła ptasia milicja
I tak się skończyła ta leśna audycja.

Po wysłuchaniu wiersza rozmowa nt wiersza, pytania dla Was Żabki: Kto przybył na leśną polanę, dlaczego ptaszki się tam zebrały? Wymień kilka z nich? Jak zachowywały się ptaszki, co robiły?Jak skończyła się ptasia dyskusja? Kto przyfrunął na końcu wiersza na leśną polanę, dlaczego? Jak myślicie?

https://www.youtube.com/watch?v=sEN2qcFi1Zc

2. Po lekturze troszkę się poruszamy, propozycja zabaw ruchowych dla Was Żabki:
1.Pierwsza z nich: kładziemy się na plecy i jedziemy rowerem na spacerek (nogi unosimy do góry, zginamy w kolanach i pedałujeeeeeemy), tekst wierszyka: Jedzie rowerek na spacerek, na słoneczko, na wiaterek, raz, dwa, trzy koniec gry (opuszczamy nogi i odpoczywamy). Powtarzamy kilka razy😊 2. I jeszcze jedna propozycja dla Was tym razem na stojąco, tekst wierszyka: Idą dzieci polną drogą, po kamyczkach iść nie mogą, po kamyczkach hop, hop, hop i do wody skok! (wykonujemy skok do wody).😁

**************

Drogie Puchatki!
Zaczynamy od filmu edukacyjnego „Ptaki wiosną”
Na łące bocian stanął, na jednej nodze przystanął, a żaby głośno rechotały, tak bardzo go denerwowały.....
Kle kle kle - złapie je, kle kle,kle -złapie je.
Re,he,he ,re he he , na swych nogach złap bocianie mnie …..
I. Przypominamy nazwy ptaków, naszych skrzydlatych przyjaciół; szpaka, bociana i skowronka.
Wczesnym rankiem, kiedy śpicie niektóre z nich budzą nas wesołym śpiewem. Może uda się wam posłuchać?
A teraz czas na gimnastykę ; robimy 5 przysiadów/ takich porządnych/ , 3 podskoki na prawej i 3 na lewej nodze, mam nadzieję że pamiętacie która noga prawa, a która lewa?
II. Czy wiecie ,że bociany już przyleciały z Afryki i Azji , czy pamiętacie jak wyglądają te ptaki? Jeżeli nie ,zobaczcie na filmiku.
III. ,,Jestem bocianem" – zabawimy się w naśladowanie bociana. Wiecie doskonale jak się porusza bocian a zatem zapraszamy do zabawy. Ciekawe jak długo potraficie stać na jednej nodze – stójcie i liczcie. Brawo! A teraz zachęcamy Was do zrobienia pracy plastycznej, której bohaterem będzie bocian. Może to być rysunek kredkami, mazakami albo wycinanka czy wydzieranka – to Wy decydujecie. Koniecznie nadajcie imię temu bocianowi. Kto ma ochotę i pozwolenie rodziców może zaprezentować swoje dzieło na fb :)
https://www.youtube.com/watch?v=l5c4hxgdaB4

Puchatki c.d. :)
https://www.youtube.com/watch?v=0J8-ca6vK_k

Mamy również dla Was propozycje zadań w naszych zeszytach ćwiczeń na stronach 33a oraz 33b :) Zerknijcie też na przykładowe prace plastyczne bocianów:) Pozdrawiamy:)

************

1 kwietnia -Światowy Dzień Ptaków -zapraszamy więc wszystkie nasze przedszkolaki do wykonania ptaszków wg własnego pomysłu. Najprostsze ptaszki można wykonać z pasków papieru lub też z kółek (zdjęcia źródło internet) .
Pracę niech Wam umili ptasi śpiew.
https://www.youtube.com/watch?v=19Czl58l7iU&t=2565s

************

Drogie Żabki i starsi przedszkolacy - 1 kwietnia obchodzimy Światowy Dzień Ptaków. Zachęcam więc Was wszystkich do bacznej obserwacji, jakie ptaszki zobaczycie pod swoimi okienkami - może to będzie wróbel lub gołąb czy też kawka albo sikorka. Proszę bardzo by rodzice poszukali z wami zdjęć najbardziej popularnych ptaków- oto pomocny link:
https://www.glosy-ptakow.pl/…

*********

 Propozycja zabawy na dziś dla BIEDRONEK i nie tylko : rodzic lub starsze rodzeństwo odrysowuje wasza sylwetkę na dużym arkuszu papieru lub kartonie lub gazecie w zależności co macie, a waszym zadaniem jest dorysować brakujące elementy: oczy, usta itp oraz zaprojektować ubranie😊.

***************

Drogie ŻABKI i starsi przedszkolacy - kto zna odpowiedź na tę zagadkę?
Ptaszek co ludziom wiosnę zwiastuje,
gniazda pod dachem sobie buduje.
przed deszczem nisko zatacza kółka,
wiadomo wszystkim, że to … .(odp. jakółka)
Zapraszamy na filmik p.Anna Ordyczyńskiej (źródło yutube), by z bliska zobaczyć te ptaszki.
https://www.youtube.com/watch?v=ON4wFdt3xAU&t=22s

************

Kochane dzieci ❤️ Mamy dla Was niespodziankę... Pamiętacie Panią Sandrę? No pewnie, że pamiętacie 🥰 Pani Sandra przesyła dla Was pozdrowienia i rytmiczna rozgrzewkę 🎶🎵 Pani Sandro tęsknimy za Panią 😍https://m.youtube.com/watch?v=Zg7pCZOtMXo

***************

Drogie Puchatki
Proponujemy zobaczenie filmu o literce „G,g”
Podział wyrazów: globus, gitara, garnek, goryl, gil na sylaby, określenie liczby sylab; podział wyrazów na głoski, określenie liczby głosek.
Wyszukiwanie wyrazów zawierających głoskę „g” na początku, w środku i na końcu wyrazu – wypisanie wyrazów (np. zegar, flaga, waga, globus, gitara, zegarek, garnek, itp.) – określanie miejsca głoski „g” w wyrazie:)
https://www.youtube.com/watch?v=zZITH4qXsSw

Zapraszamy do zabaw z literką G, g:) Można wyklejać literki plasteliną, bibułą, ułożyć z plastikowych nakrętek, czy klocków lego:)

Propozycja w zeszytach ćwiczeń: przeczytaj wyrazy- strona 32a, oraz strona 32b- rysujemy litery po śladzie:)

********

BIEDRONKI

Dzień dobry😊 Kochane przedszkolaki😊. Dzień dobry BIEDRONECZKI😚. Zapraszam was do wspólnej zabawy. "MOJE OBSERWACJE". Wykonajcie własną kartę obserwacji i podzielcie się swoimi widokami z okna. Poniżej przykładowa karta ale oczywiście nie musi tak wyglądać 😊 Czekam z niecierpliwością na wasze dzieła. Ps. Jeżeli macie możliwość to lepiej wykonać na większej kartce😉.

************

Drodzy Rodzice w tym tygodniu tematyka zajęć z j.angielskiego według planu "Zwierzęta gospodarskie, hodowlane". Zachęcam Was Przedszkolacy do obejrzenia filmiku i powtarzania słówek, nazywania pojawiających się kolejno zwierząt w filmiku. Powodzenia!

https://www.youtube.com/watch?v=Ityh84uo8h8

********

Drodzy Rodzice "Żabek"

W tym tygodniu realizujemy tematykę "Zwyczaje ptaków".

1. Jutro zaczynamy od filmu edukacyjnego dla dzieci "Ptaki mieszkające w mieście". Poznanie zwyczajów ptaków, uzyskanie odpowiedzi na pytania: gdzie można je spotkać, co jedzą ptaki? Pytanie po obejrzeniu filmu: Jak nazywały się ptaki, które zobaczyłeś w trakcie filmu?
2. Zabawa orientacyjno- porządkowa "Ptaszki do gniazd"- dziecko biega swobodnie w jednym kierunku, jest ptaszkiem. Na hasło: ptaszki do gniazd- chowa się w swoim gnieździe (może to być np. hula-hop, guma do skakania rozłożona na dywanie).

https://www.youtube.com/watch?v=gjLfDo2YsGE

3.Następnie, "Żabki" słuchają utworu B. Formy "Bocianie, bocianie". Pytania po wysłuchaniu utworu: Jaki ptak występował w utworze? Kto go witał? Co dzieci potrafiły zrobić tak, jak bocian?Jaki dźwięk wydawał bocian? Spróbuj naśladować ten dźwięk. Omówienie cech charakterystycznych wyglądu bociana (tj. długi czerwony dziób, cienkie, czerwone nogi, niewielka głowa, potężne biało- czarne skrzydła) na podstawie ilustracji i wysłuchanego utworu.

B. Forma "Bocianie, bocianie"

Bocianie, przybyłeś dziś do nas,
witają cię dzieci i łąka zielona.
Dostojnie twe nogi stąpają po trawie,
czarno-białe pióra w słońcu lśnią ciekawie.
Tak jak ty wysoko nogi podnosimy,
kle, kle zaśpiewamy z tobą, boćku miły.

Bocianie, bocianie,
przybyłeś dziś do nas.
Kle, kle, kle, kle, kle,
Kle, kle, kle, kle, kle.

*************

https://dzieciecapsychologia.pl/jezyk-bartek/… Bajkę terapeutyczną na trudne czasy o Jeżyku Bartku przesyła pani Ania psycholog ❤️

***************** 

https://www.facebook.com/368540620623327/posts/394518944692161/ Kilka słów o autyzmie dla zainteresowanych przesyła pani Wiola logopeda.

**************

 Zadania na weekend dla Puchatków w naszych zeszytach ćwiczeń to: kącik grafomotoryczny- str. 30a, oraz przeliczanie- str. 30b. Czytamy i przeliczamy- str. 31a, oraz str. 31b:)

***************

Niektóre Puchatki pamiętają jeszcze naszą piosenkę "Wiosna w błękitnej sukience"
https://www.youtube.com/watch?v=-YlmUUlkg_o

*********************

Drogie Puchatki
Zaczynamy od wysłuchania opowiadania M. Galicy „Chomik szuka wiosny”.
Omówienie opowiadania:
-Jakie zwierzątko wybrało się na poszukiwanie wiosny?
- Kogo spotkał chomik w czasie swojej wędrówki?
- Co robiły wierzbowe kotki?
- Jaka była pogoda w czasie spaceru chomika?
- Dlaczego małe białe kwiatki nie odpowiedziały na pytanie chomika?
- Czym były zajęte ptaki?
- Czy bocian rozpoznał chomika?
- Czy ktoś powiedział chomikowi, czy przyszła wiosna?
- Czy chomikowi udało się odszukać wiosnę? Dlaczego tak uważacie?
- Co lub kogo mógłby spotkać jeszcze chomik?
Rozmowa nt. zmian zachodzących w przyrodzie ( dłuższy dzień – krótsza noc, zmienność pogody, przylot pierwszych ptaków – skowronek, bocian; żuraw, dzikie gęsi; budzenie się kwiatów : przebiśnieg, krokus; ożywianie się wróbli i gawronów; budzenie się pierwszych zwierząt: niedźwiedź, świstak, jeż, nietoperz, żaby, węże, jaszczurki ).
Utrwalanie nazw kwiatów, ptaków i innych oznak wiosny. Dzielenie wyrazów na sylaby, głoski:)

****************

PROPOZYCJA ZABAWY DLA WSZYSTKICH DZIECI :) Wystarczy taśma malarska i własne pomysły na zbudowanie drogi. Wiele godzin zabawy zapewnione 😘🤭 Zabawę polubią z pewnością nie tylko chłopcy 👦👩👧🧒 👱‍♀️👨‍🦰 Zachęcamy do kolejnej rodzinnej zabawy 😍🥰

*********

Drodzy Rodzice piosenka "Open shut them"- nasz przedszkolny hit, śpiewamy we wszystkich grupach na rozgrzewkę, jako przerywnik zajęć, na zakończenie, kiedy nam zostanie chwila. Zachęcam do zabawy i utrwalenia słówek.

https://www.youtube.com/watch?v=RNUZBHlRH4Y

**********

Zachęcamy również Żabki do obejrzenia filmiku "Miś i Margolcia-"Wyliczanka na paluszkach" i nauki piosenki razem z Misiem i Margolcią.

Wyliczanka na paluszkach

Słowa – Agnieszka Galica,
Muzyka – Dariusz Worotnik

1. Wyliczanka na patykach, wyliczanka na guzikach
Dla maluszka na paluszkach będzie wyliczanka

Ref.: Jeden dwa trzy cztery pięć
Policz z nami gdy masz chęć
Na guzikach na patykach będzie wyliczanka

2. Pięć paluszków w jednej ręce Ile w drugiej, mniej czy więcej?
Wyliczanka zgadywanka a to niespodzianka.

Ref.: Jeden dwa trzy cztery pięć
Policz z nami gdy masz chęć
Na guzikach na patykach będzie wyliczanka

https://www.youtube.com/watch?v=A03OudIU4x0

********

I wspomniana we wcześniejszym poście aktywność ruchowa. Propozycja dla Was- Żabki: "Wyginam śmiało ciało".
😁😁😁
https://www.youtube.com/watch?v=S5TFdKc6TB4

*********

Drodzy Rodzice Żabek, jutro zachęcamy Wasze dzieci do aktywności matematycznej, ruchowej i muzycznej. Prośba do Rodziców, przygotujcie nakrętki, guziki, patyczki, klocki do wyboru jedną z tych rzeczy i kostkę do gry.
1 Zadanie- zabawa matematyczna "Co mówi kostka?"-polecenie dla dziecka: popatrz, policz, pokaż (dziecko rzuca kostką do gry, liczy oczka, które wyrzuciło i pokazuje na paluszkach, a później na konkretach: np. nakrętkach, guzikach, patyczkach-układa właściwą ilość, którą podaje kostka.
2 Zadanie- proszę ułóż kwiatek z nakrętek, guzików, klocków, patyczków itp. (do wyboru). Przelicz, ile Twój kwiatek ma płatków, ile ma listków. Rodzice mogą ułóżyć swoje kwiatki, dziecko przelicza płatki, listki.
Prześlijcie nam swoje kwiatki, chętnie zobaczymy🙂

******************

DRODZY RODZICE PUCHATKÓW
Nadal realizujemy podstawę programową. Informacja dla Puchatków posiadających ćwiczenia- dotychczas zrealizowaliśmy tematykę na stronach 1a, 1b, 2a, 2b,3a, 5a, 5b, 6a, 6b, 7a, 7b, 8a, 8b, 9a, 9b, 10a, 10b, 22a, 22b, 23a, 23b, 24a, 24b, 25a, 25b, 26a, 26b. Aby młodsze Puchatki mogły również wykonywać zadania zachęcamy do skorzystania ze strony WSiP- online, gdzie znajdą Państwo propozycję zabaw i aktywności dzieci na miarę ich możliwości:)
Od dzisiaj znowu pracujemy w naszych zeszytach ćwiczeń- od strony 27-29. Króluje literka C, dlatego śpiewamy naszą ulubioną Piosenkę o literce C- Drobnutki. Burza mózgów- jakie znamy wyrazy na literkę C? Rysujemy literkę C po śladzie. Czytamy krótkie zdania. Obserwujemy cebulki oraz przeliczamy wiosenne kwiaty- zabawy matematyczne. Mamy również propozycję na prace plastyczne- Wiosenne kwiaty:)
https://www.youtube.com/watch?v=pEiC40fxPOQ

***********

Drodzy Przedszkolacy: Lubicie odbijać pieczątki z ziemniaków? Poproście o pomoc Rodziców, żeby pomogli Wam je wyciąć w kształt tulipana. Zachęcamy do wspólnej zabawy😄 Pochwalcie się swoimi pracami🌷🌷🌷

**************

Mamy dla Was nową propozycję wesołej, rodzinnej zabawy - TWORZENIE WŁASNEJ GRY PLANSZOWEJ. Granie w gry planszowe niesie ze sobą wiele korzyści: uczy panowania nad sobą, także w sytuacjach, kiedy nie wszystko przebiega po naszej myśli, uczy czekania na swoją kolej, ćwiczy myślenie, wyrabia refleks i szybką orientację w tym, co jest aktualnie ważne do osiągnięcia celu; uczy współdziałania, rozwija pamięć, doskonali umiejętności matematyczne (przeliczając pamiętajmy żeby jedno pole oznaczało jeden ruch i jedną liczbę, zwracajmy uwagę żeby liczyć "jeden, dwa, trzy a nie raz, dwa, trzy (nie ma liczby "raz" ;) Wspaniała zabawa, którą dzieci dobrze znają z naszego przedszkola. Zacznijmy od prostych "ściganek", maluszkom wystarczy krótka dróżka, starszakom dłuższa i z większą ilością "atrakcji". Pionki można wykorzystać z innej gry, zrobić własne albo wykorzystać małe figurki zabawki. Gra planszowa - zabawa a tyle korzyści. Kto zaczyna grę? Najprościej ten który wyrzuci największą liczbę na kostce. Jeśli dziecko płacze, denerwuje się, że nie wygrało postarajmy się nie ustępować mimo wszystko. Ten czas izolacji jest wyjątkowy dla nas wszystkich, emocje dzieci mogą być rozchwiane, to też trzeba mieć na względzie. Postarajmy się, żeby był to mile i efektywnie spędzony czas. Czekamy na Wasze zdjęcia :). Gdyby ktoś chciał polecamy artykuł o metodzie konstruowania gier, z której sami chętnie korzystamy: https://przedszkole43.edupage.org/text/… Można dodawać zdjęcia swoich gier planszowych w komentarzach :) Zachęcamy 

********************

Liczymy po angielsku i dobrze się przy tym bawimy. Znana Wam i lubiana piosenka. Udanej zabawy z cyferkami. Pozdrowienia i uściski dla Was😀😀

https://www.youtube.com/watch?v=85M1yxIcHpw

***********

Nasi znani i lubiani bohaterowie: Miś i Margolcia opowiadają o wiośnie, posłuchajcie.😃

https://www.youtube.com/watch?v=_d46oD2DyTc

********

Wiosenne owady z rolek po papierze toaletowym:) https://miastodzieci.pl/zabawy/wiosenny-wianek/

**************

GIMNASTYKA Zapraszamy do wspólnej zabawy:) https://www.youtube.com/watch?v=2BQCcIjudZ8&t=301s

************

Zwiastuny wiosny, zapraszamy do oglądania krótkiego filmiku o zwiastunach wiosny https://youtu.be/Wjo_Q1OYTmY

**************

Propozycja dla dzieci :) Podsyłamy znalezione w internecie propozycje prac plastycznych "Bocian" z odbijanej rączki malowanej wcześniej farbą ;) oraz kreatywne prace dla starszych dzieci, czyli "Bocian jakiego potrafię".

****************

Pani Wiola - nasza logopeda zaprasza do wspólnych ćwiczeń i dzieli się wiedzą :) Nie tylko dla tych którzy potrzebują logopedycznego wsparcia :) "Kto więcej powie na jednym wydechu? " Prowadząca Elżbieta Kacprzak. W linku szary napis Lekcja online: https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=1305960919572835&id=567176250117976

 

************************

https://youtu.be/iN6YfhyeZhs Spróbujmy się nauczyć wspólnie piosenki "Znów przyszła wiosna" 

Zachęcamy do wysłuchania odgłosów ptaków, przy okazji do rozmów jakie ptaki przylatują do nas wiosną, https://www.glosy-ptakow.pl/alfabetyczny/ Poszukajcie również wspólnie informacji nt takich ptaków jak bocian, szpak, skowronek i jeszcze innych jakie tylko chcecie. Sprawdźcie czy przez Wasze okna widać jakieś budki lęgowe, gniazda. A może uda Wam się dostrzec jakieś ptaki przez okno? :) Możecie zrobić zdjęcia, napisać do nas :) Zachęcamy i pozdrawiamy 

ŻABKI i NIE TYLKO:

Drodzy Rodzice "Żabek" zachęcamy Was do zapoznania Waszych dzieci z wierszem Marty Olechowskiej "Oznaki Wiosny".

OZNAKI WIOSNY
Marta Olechowska

Żółte słoneczko na niebie się śmieje,
łagodny wietrzyk wesolutko wieje,
Krokus nieśmiało z ziemi się podnosi,
wietrzyk wiosenny zmarzłą ziemie rosi.
Ptaszki wróciły i głośno ćwierkają,
wierzby puszyste bazie wypuszczają.
Ciepło wokoło, zima precz już poszła,
a na jej miejsce przyszła piękna wiosna.

Po wysłuchaniu utworu zapytajcie dzieci o oznaki wiosny. Skąd wiemy, że wiosna do nas przyszła, po czym to poznajemy?

Proponujemy wykonanie pracy plastycznej: wiosennego drzewa z rolki po papierze toaletowym i plasteliny.

Drodzy Rodzice Żabek jeszcze jedna propozycja, a mianowicie "Masażyki" - zabawy oparte na dotyku.
Masażyki powstały z myślą o dzieciach i rodzicach, aby pogłębiać ich więź uczuciową.

Masażyki uczą dzieci:
- orientacji we własnym ciele
- pomagają poznać kierunki (góra-dół, lewo-prawo)
- pozwalają doznawać różnego rodzaju bodźce dotykowe.

Masażyki pomagają dziecku skoncentrować się na sobie, swoim ciele, dzięki czemu uspokaja się, odpręża.

Najlepsza okazja na pełen relaks nadarza się wieczorem, gdy dziecko przygotowuje się do snu.

Podczas masowania należy przestrzegać następujących zasad:
- nie spieszyć się, dać dziecku tyle czasu, ile potrafi ono przyjąć
-masując, dorosły powinien zachować spokój, spokojnie oddychać, koncentrować się na dziecku, jego reakcjach i wspólnej radości z przebywania razem.

Masują rodzice dzieci i odwrotnie.

A oto przykłady masażyków:

👉 "Idzie Pani, wietrzyk wieje"

Idzie Pani: tup, tup, tup (dziecko zwrócone do nas plecami, naprzemiennie stukamy w plecy opuszkami palców wskazujących)

dziadek z laską: stuk, stuk, stuk (delikatnie stukamy zgiętym palcem)

skacze dziecko: hop, hop, hop (naśladujemy dłonią skoki, na przemian opierając je na przegubie i na palcach)

żaba robi długi skok (z wyczuciem klepiemy dwie odległe części ciała dziecka:stopy i głowę)

wieje wietrzyk: fiu, fiu, fiu (dmuchamy w jedno i drugie ucho dziecka)

kropi deszczyk: puk, puk, puk (delikatnie stukamy w plecy wszystkimi palcami)

deszcz ze śniegiem: chlup, chlup, chlup (klepiemy dziecko po plecach dłońmi złożonymi w "miseczki")

a grad w szyby: łup, łup, łup (lekko stukamy dłońmi złożonymi w pięści)

Świeci słonko (gładzimy wewnętrzną stroną dłoni ruchem kolistym)

wieje wietrzyk (dmuchamy we włosy dziecka)

pada deszczyk (stukamy opuszkami palców o plecy)

Czujesz dreszczyk? (leciutko szczypiemy w kark)

👉 "Robienie pizzy"

Rodzic jest kucharzem/kucharką, a dziecko kawałkiem ciasta, które wyrabia. Rodzic dotyka dziecko (głaszcze, podszczypuje, ugniata) opowiadając o robieniu ciasta, które składa się z jajek, mąki, drożdży, wody, itd. Udaje, że kroi pomidory, kiełbasę, pieczarki, posypuje pizzę przyprawami i tartym serem. Następnie wkłada pizzę do piekarnika, a potem zjada.

👉 "Śpij, już śpij"

Drzewom we włosy dmucha wiatr (dziecko jest odwrócone do nas plecami, dmuchamy w jego włosy)

A deszczyk kropi: kap, kap, kap. (leciutko stukamy po plecach dziecka)

Krople kapią równiuteńko, (głaszczemy je po włosach i ramionach)

Szepczą cicho: „mój maleńki, (wodzimy opuszkami po plecach dziecka)

Śpij już, śpij, śpij, już śpij, już śpij…”

👉 "Listek"

Leci listek, leci przez świat (wędrujemy opuszkami palców dwa razy)

Gdzieś tam na ziemię cicho spadł. (lekko naciskamy je w jednym miejscu)

Leci drugi, leci trzeci, (szybko, z wyczuciem stukamy wszystkimi palcami)

Biegną zbierać listki dzieci. (szybko, z wyczuciem stukamy wszystkimi palcami)

No, a potem wszystkie liście (głaszczemy dziecko po plecach)

Układają w piękne kiście. (głaszczemy dziecko po plecach)

👉 "Masażyk relaksacyjny"

Stary niedźwiedź mocno śpi i o wiośnie śni:

Śniła mu się pisaneczka, ta co cała jest w kropeczkach (uderzenia paluszkami- kropki)

Była też w paseczki (rysujemy paseczki)

i w wesołe krateczki (rysujemy krateczkę)

Ta w malutkie ślimaczki (rysujemy ślimaczki)

I żółciutkie kurczaczki (rysujemy kurczaczki- kółko, kółko, nóżki, dzióbek)

Cii... wiosna, wiosna ach to ty! (całymi dłońmi)

 

ŻABKI I NIE TYLKO:

Drogie Żabki i starsi przedszkolacy - dzisiaj zapraszamy Was do przypomnienia sobie wiosennych piosenek "Promyk słońca" i "Nie śpijcie kiedy wiosna". Potem zachęcamy do narysowania wiosennego obrazka (na rysunku mogą znaleźć się m.in.: drzewa, kwiaty, trawa itd .... i piękne słoneczko, które i dzisiaj zagląda do Was przez okna waszych domów.) Radosnego śpiewania i przyjemnego rysowania:)
Linki do piosenek:
Piosenka "PROMYK SŁOŃCA" https://www.youtube.com/watch?v=KK8dHGsQ5fk
https://www.youtube.com/watch?v=l4OcX981Sww

PUCHATKI:

Nadal realizujemy podstawę programową. Informacja dla Puchatków posiadających ćwiczenia- dotychczas zrealizowaliśmy tematykę na stronach 1a, 1b, 2a, 2b,3a, 5a, 5b, 6a, 6b, 7a, 7b, 8a, 8b, 9a, 9b, 10a, 10b, 22a, 22b, 23a, 23b, 24a, 24b, 25a, 25b, 26a, 26b. Aby młodsze Puchatki mogły również wykonywać zadania zachęcamy do skorzystania ze strony WSiP- online, gdzie znajdą Państwo propozycję zabaw i aktywności dzieci na miarę ich możliwości:)
Od dzisiaj znowu pracujemy w naszych zeszytach ćwiczeń- od strony 27-29. Króluje literka C, dlatego śpiewamy naszą ulubioną Piosenkę o literce C- Drobnutki. Burza mózgów- jakie znamy wyrazy na literkę C? Rysujemy literkę C po śladzie. Czytamy krótkie zdania. Obserwujemy cebulki oraz przeliczamy wiosenne kwiaty- zabawy matematyczne. Mamy również propozycję na prace plastyczne- Wiosenne kwiaty:)
https://www.youtube.com/watch?v=pEiC40fxPOQ

Piosenka o literce C: https://www.youtube.com/watch?v=pEiC40fxPOQ&fbclid=IwAR1TlGCuf4Sk-bgoZeixwVkUUvzgfQl4F9hAIjHTC4_FlwKhCEinjApGe2U

ZADANIA Z KSIĄŻKI: https://www.facebook.com/pg/Przedszkole-nr-5-w-Chorzowie-181723655309979/photos/?tab=album&album_id=1557270541088610&__tn__=-UC-R

 

 

Propozycje ćwiczeń z gimnastyki korekcyjno - kompensacyjnej

  • wspinanie się na palce – powinniśmy wspinać się na palce i delikatnie schodzić na pięty;

  • klaskanie stopami” – kładziemy się na plecach, podkurczami kolana i układamy stopy i nogi tak, aby podpicia stóp łączyły się ze sobą. Ćwiczenie wykonujemy szybko;

  • kręcenie” stopami – kładziemy się na plecach, nogi prostujemy w kolanach i unosimy kilka centymetrów nad ziemią. Stopy łączymy blisko siebie i wykonujemy nimi okręgi.

  • w siadzie na ławce lub krześle z nogami opartymi o podłoże – pozycja ugiętych rąk w łokciach i uniesienie rąk w górę (pozycja „świecznika”) – to samo z uniesionym kijem lub laską gimnastyczną. Przyjmowanie tej pozycji na sygnał 5 – 10 razy.

  • Wykonać: 5 przysiadów i wyprostów tułowia o poprawnej postawie, następnie oprzeć się plecami, potylicą, pośladkami i piętami o ścianę, wciągnąć brzuch, wytrzymać tę poprawioną postawę, liczyć do 5 – 10 razy. Całość powtórzyć trzykrotnie.

  • Siad skrzyżny na podłodze w otwartych drzwiach. Rozpieranie framugi drzwi ściągając łopatki, dłonie umieszczone na wysokości barków, głowa cofnięta, broda ściągnięta. Liczyć do 5 – 10 razy. Opuścić ręce, rozluźnić się, liczyć do 5. Ćwiczenie powtórzyć 3 – 5 razy. 

  • Ćwiczenia oddechowe – w siadzie, leżeniu na plecach – ręce unosimy bokiem w górę – wdech, bokiem w dół – wydech (z woreczkiem jednym lub dwoma). Powtórzyć 5 – 8 razy.  

  • W siadzie na krześle, ławce (nogi oparte o podłoże) unoszenie jedną ręką woreczka w górę, z położeniem na głowę i z opuszczeniem go tą samą ręką w dół. To samo ćwiczenie wykonujemy drugą ręką. Każdą ręką po 5 razy. Przy podnoszeniu ręki w górę stosujemy wdech nosem, przy opuszczaniu w dół wydech buzią. Powtórzyć 5 – 8 razy. 

    • W siadzie o nogach ugiętych, z rękoma podpartymi z tyłu na podłodze, uniesienie bioder w górę, aby tyłów i uda tworzyły prawie linię prostą. Utrzymując te pozycję marsz w przód, potem w tył. Odpocząć w leżeniu na plecach z nogami i rękoma wyprostowanymi.  

    • Leżenie na plecach, ręce ugięte w łokciach – leżą na podłodze przy głowie. Nogi wyprostowane, uniesione na wysokość 20 cm od podłogi wykonują nożyce pionowe. Ćwiczenie wykonuje się licząc do 5 – 10 razy. Powtórzyć 3 razy.  

    • marsz na czworakach w przód i tył

  • Siad na krześle z woreczkiem miedzy kolanami. Prostowanie nóg w kolanach trzymając woreczek i łączenie stóp zgiętych grzbietowo.

  • Siad płaski na podłodze. Zdejmowanie palcami stopy prawej luźnej skarpetki z nogi lewej i odwrotnie. 

  • W staniu w małym rozkroku – półprzysiady nie odrywając pięt od podłogi (dla młodszych dzieci)